Gdzie kupić?

Asbis zaopatruje w najnowsze technologie klientów z całego kraju. Za znalezienia najbliższego punktu sprzedaży prosimy o skorzystanie z zakładki Gdzie kupić?

Procedura uzyskania RMA w zewnętrznym systemie reklamacji Seagate

CO ZYSKUJEMY?
  • brak konieczności szukania dokumentów gwarancyjnych - korzystając z przygotowanego formularza RMA producenta od razu otrzymasz informację, czy produkt jest nadal objęty gwarancją.
  • zdecydowanie najprostszy i najkrótszy termin realizacji reklamacji (do 7 dni roboczych)
  • możliwość śledzenia on-line procesu reklamacyjnego;
  • moźliwość wskazania adresu, pod który Seagate odeśle zrealizowaną reklamację (np. do klienta końcowego);
  • maksymalnie niski koszt spedycji równy kosztowi wysyłki do dystrybutora;

INSTRUKCJA REKLAMACJI BEZPOŚREDNIEJ W SEAGATE
  • Udaj się na stronę główną stronę www Seagate http://www.seagate.com/
  • Odszukaj grupę odnośników SUPPORT & DOWNLOADS kliknij na Warranty  Support
  • krok 1  (Step1) - na wstępie powinieneś ogólnie zdiagnozować problem wadliwego działania dysku. Problem ten nie musi mieć swojego źródła w samym dysku a może być spowodowany nieprawidłowym działaniem innych komponentów komputera np. pozostałego hardwaru, sytemu operacyjnego lub błędnych ustawień w BIOS itp.
  • Jeśli nadal uważasz, że problem stanowi dysk powinieneś przejść do kolejnego punktu instrukcji tworzenia RMA
  • Odczytaj ze swojego dysku jego model i numer seryjny. Jeśli nie  wiesz, jak go odszukać przejdź do kroku 2  (Step 2) i kliknij na model number and serial  number a po otworzeniu się strony http://www.seagate.com/support/service/model_serial.html kliknij na top cover of the drive a zobaczysz ilustrację ze wskazówką gdzie szukać powyższych danych.
  • Jeśli nie  nie jesteś pewien, czy dysk posiada gwarancje producenta, powróć do strony poprzedniej http://www.seagate.com/support/service/index.html , przejdź do kroku 3  (Step 3) i kliknij na Verify Your Warranty and  Process a Return .  Uzupełnij pola według kolejności:
    - w pole Serial number wpisz numer seryjny dysku (np.5FB9LXHB)
    - w pole Model number OR part  number wpisz model dysku (np. ST340810A)
    - w polu Country wybierz Poland
    - kliknij na  
    - powinna pojawić się strona z informacjami, czy dysk jest na gwarancji  producenta i kiedy ona upływa (w kolumnie Warranty Status)
    - jeśli do sprawdzenia masz więcej niż jeden dysk, cofnij się do strony poprzedniej i kliknij na multiple drive form - w tej opcji można sprawdzić naraz do 100  numerów  seryjnych. Zasady wypełniania pól są podobne jak dla pojedynczego dysku z  tym, że w dużym oknie w poszczególnych liniach należy wpisywać sekwencję  Numer Seryjny - Spacja - Model dysku (każdego dysku oddzielnie).
  • Jeśli dysk (dyski) jest na  gwarancji producenta, możemy wprost z okna (Warranty Validation) przejść do  operacji uzyskania numeru RMA. W tym celu należy kliknąć na i wypełnić pola User ID (login) i Passwword (hasło).
  • Jeśli to  robimy poraz pierwszy, należy na tej samej stronie kliknąć na   w celu zarejestrowania się i otrzymania  loginu i hasła, którymi będziemy się później stale posługiwać. Uzupełnij więc szablon rejestracyjny (inne opcje zaznacza użytkownik końcowy, reseller i dystrybutor). Użytkownik końcowy wybiera jedynie kraj Country -  Poland i zaznacza opcję End User.
  • Po  zaznaczeniu właściwych opcji klikamy na Pojawi się kolejne okno w którym wpisujemy swoje dane osobowe lub dane firmy (pola oznaczone gwiazdką * muszą być  wypełnione). W dalszej kolejności wpisujemy własny login i hasło . Wybieramy także charakterystyczne dla nas pytanie i odpowiedź na nie (używane będzie, gdy zapomnimy loginu lub hasła). Następnie jesteśmy proszeni o zapoznanie się z warunkami jakie nakłada producent  Terms and Conditions a następnie zaznaczyć potwierdzenie, że wyrażamy na nie zgodę I accept these Terms and Conditions a następnie klikamy na
  • Powinno wyświetlić się okno, w którym można wpisać adresy wysyłki towaru i dokumentów,  gdy są inne od adresów podanych podczas rejestracji. Gdy nie zmieniamy  adresu w obu opcjach należy zaznaczyć Same as my registration address oraz Same as my shipping  address (above) i klikamy na  
  • Pojawi się  okno z informacja o dokonanej rejestracji - klikamy na
  • W kolejnym  oknie wpisujemy swój login i hasło i klikamy na   
  • Następnie  przechodzimy do strony Returns gdzie wybieramy opcję Request RMA i przechodzimy do strony Request RMA: Confirm  Address. Jest to strona z potwierdzeniem naszych wcześniej wpisanych adresów dotyczących wysyłki dokumentów idysku/dysków. Na tej stronie konieczne bedzie wpisanie numeru referencyjnego tawaru (Your Order Reference #) jednocześnie otrzymamy tu instrukcje pakowania Seagate's  Return Policy, zaznaczmy fakt zapoznania się z nią i  klikamy na . przykładowy widok strony
  • W kolejnych krokach wypełniamy pola o stwierdzeniu usterki return reason i wybieramy field failure, następnie wpisujemy symbol modelu dysku Seagate part # or model or your part (for direct customers only), oraz pole z numerem seryjnym serial number(s), całość potwierdzamy klikająć przykładowy widok strony
  • Pojawi się teraz podstrona Data to be validated... umożliwijącą dopisanie kolejnych dysków w sposób analogiczny. Całość potwierdzamy klikając a następnie przykładowy widok strony
  • Pojawia się kolejna strona Request RMA: Shipping and Handling Options na któreji wskazujemy, gdzie będziemy wysyłać dysk (dyski) - wybieramy UPS SCS Warszawa. Następnie wybieramy opcję z oświadczeniem, co zrobić z dyskiem w razie nie uznania reklamacji przez Seagate. Przyciskiem przechodzimy do następnej strony. przykładowy widok strony
  • Kolejna strona Request RMA: Confirmation podsumowuje wszystkie wcześniej podane dane wraz ze wskazaniem, gdzie wysyłamy reklamowany dysk. (Adres firmy kurierskiej UPS w Warszawie). Jeśli wszystkie dane są poprawne potwierdzamy operację klikając przykładowy widok strony
  • Z kolejnej strony Request RMA: Summary drukujemy Print return label for this RMA oraz Print packing list for this RMA. przykładowy widok strony

SPEDYCJA DYSKÓW

  • Dysk (dyski) pakujemy zgodnie z instrukcją SEAGATE i do środka wkładamy wydrukowany dokument Packing list.
  • Wydrukowany Return label przyklejamy na paczkę
  • Paczkę wysyłamy dowolnym spedytorem na koszt nadawcy do UPS SCS.
Z chwilą dotarcia paczki i zarejestrowania w UPS SCS rozpoczyna się proces wysyłki sprawnego towaru z Holandii do klienta. Cały proces wymiany poprzez UPS SCS zamyka się w ciągu maksimum 7 dni, gdy na podany w rejestracji adres otrzymujemy wymieniony przez SEAGATE towar.